DonațiiAjutați-ne cu o donație, prin PayPal sau transfer bancar!

Globaliștii și corona

Pr. Shenan Boquet, președinte Human Life International

Vigilență pe timp de criză

Pr. Shenan Boquet, președinte HLI
Pr. Shenan Boquet, președinte HLI

Este jenant să citim cum Henry Kissinger în Wall Street Journal susține că dacă eșuăm să „trecem la sistemul post-coronavirus”, asta ar putea „pune lumea pe jar”. Kissinger este destul de ambiguu cu privire la cum ar arăta acest „sistem” post-coronavirus, dar după cum observă un scriitor, istoria lungă a prieteniei dintre Kissinger și China și lipsa oricărei mențiuni despre rolul Chinei în dezlănțuirea acestei pandemii nu sunt prea reconfortante.

Dar pentru partizanii pro-viață și pro-familie, există multe alte motive de îngrijorare cu privire la un „sistem post-coronavirus” inițiat sau ghidat de Kissinger sau de viziunea sa asupra lumii. Până la urmă, Kissinger este arhitectul NSSM-200, cunoscut și sub numele de Raportul Kissinger. Așa cum am scris recent, acest document infam a făcut din exportul de anticoncepționale către țările în curs de dezvoltare politica oficială a SUA, în numele protejării intereselor financiare și de securitate națională ale Statelor Unite. Acest document machiavelic discută despre diferite moduri în care guvernul american ar putea alimenta cu anticoncepționale națiuni în curs de dezvoltare (și cu accente de promovare a avortului), în același timp părând că sunt preocupați în primul rând de bunăstarea acestor națiuni.

Nu lăsați niciodată o criză serioasă să se risipească

Există o zicală veche, uneori atribuită în mod eronat lui Churchill: „Nu lăsați niciodată o criză bună să se risipească”. Cei care dețin o agendă și o sete de putere au recunoscut de mult că există oportunități în vreme de criză. În perioadele de haos, structurile vechi și consacrate sunt deseori destabilizate sau chiar abolite, în timp ce oamenii sunt adesea mult mai deschiși la schimbările radicale oferite în numele unei soluții sau sunt pur și simplu prea distrași pentru a observa sau a rezista atunci când sunt promovate aceste schimbări.

Această pandemie globală nu este diferită. Din acest motiv, persoanele pro-viață și pro-familie – și iubitorii de credință și libertate – au toate motivele să aibă suspiciuni atunci când globaliști anti-naționali, simpatizanți ai guvernului comunist și autoritar din China și susținători entuziaști ai controlului populației, al avortului și a contracepției legale, finanțate de guvern fac un pas înainte pentru a sugera că ei au soluția la problema noastră actuală.

Într-adevăr, o mare parte din dovezile care ne susțin preocupările sunt atât de publice și atât de explicite, încât nu este nevoie să creăm teorii complexe ale conspirației. Nici nu este nevoie să punem în discuție motivele. Oameni precum Bill Gates pot fi foarte sinceri atunci când spun că vor să-și folosească banii, puterea și expertiza pentru a găsi o soluție care va salva vieți la această pandemie. Sincer, pot fi, dar știm, de asemenea, dincolo de orice urmă de îndoială, că principiile lor etice și politice sunt periculos de greșite. De exemplu, Bill și Melinda Gates au arătat destul de clar că contracepția se află chiar în vârful listei de priorități. „Acum, dacă facem o treabă foarte bună cu noile vaccinuri, îngrijiri medicale, servicii de sănătate reproductivă, scădem [populația] cu 10 sau 15%”, a spus Bill Gates într-o conferință TED din 2010. Într-adevăr, au cheltuit miliarde de dolari pentru a acoperi cu anticoncepționale națiuni în curs de dezvoltare. Am avea dreptate să fim suspicioși, pentru că ar fi culmea naivității să nu credem că orice soluții propuse de Gates pentru actuala criză ar putea fi afectate de viziunea sa anti-viață, secularistă și elitistă.

Desigur, oamenii ar putea obiecta că pandemia cu coronavirus nu are nici o legătură cu problemele legate de viață și, prin urmare, există puține oportunități pentru liderii globali anti-viață de a o folosi pentru agenda lor anti-viață. La aceasta răspundem: ele deja există. Luați în considerare Canada, în cazul în care guvernul Trudeau a folosit o sumă de ajutor pentru coronavirus de 150 de milioane de dolari ca scuză pentru a promite și mai mulți bani pentru promovarea așa-numitelor „drepturi … sexuale și reproductive”, care includ în mod natural sprijin pentru avort și contracepție. Acest lucru se adaugă la miliardele pe care Canada le-a investit deja în agenda internațională anti-viață. Între timp, Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA) se teme de impactul coronavirusului asupra „serviciilor de sănătate sexuală și reproductivă”, care în limbajul ONU include contracepția și avortul. Aceasta este aceeași organizație care crede că trebuie să cheltuim 68,5 miliarde de dolari pentru contracepție și avort și care a colaborat notoriu cu aplicarea brutală a politicii pentru un singur copil a Chinei.

Între timp, în întreaga lume, activiștii pro-avort folosesc pandemia ca scuză pentru a slăbi restricțiile la avorturile chimice. Olivier Véran, ministrul francez pentru Solidarități și Sănătate, s-a plâns recent de scăderea „alarmantă” a numărului de avorturi în timpul pandemiei coronavirusului și a spus că avorturile medicale „trebuie încurajate și să fie disponibile”. „Încurajate“! Din păcate, chiar și fosta țară catolică, Irlanda, care și-a întors recent spatele de la copilașii nenăscuți nevinovați și a trecut la avortul legalizat, a slăbit reglementările, permițând femeilor să avorteze acasă, fără să fi văzut vreun medic. Ne întrebăm: când pandemia va trece, vor fi restabilite restricțiile privind avorturile medicale? Mă îndoiesc de asta.

Fiți atenți la atacurile asupra libertăților noastre

În definitiv, deși nu are legătură directă cu problemele vieții și ale familiei, ar trebui menționată și posibilitatea abuzului de criza actuală prin subminarea drepturilor și libertăților individuale datorită extinderii excesive a puterii și supravegherii guvernamentale.

În ultimele săptămâni și luni, diverse state, în special China, au derulat măsuri de supraveghere extraordinar de intruzive, concepute în mod evident pentru a urmări și controla răspândirea virusului. În plus, pe tot globul vedem impunerea și aplicarea carantinelor extreme. Unele dintre aceste măsuri sunt, fără îndoială, justificate temporar pentru a preveni o catastrofă mai rea. Pe de altă parte, istoria a arătat că guvernele vor impune adesea măsuri extraordinare într-o perioadă de criză și nu vor reuși în mod convenabil să renunțe la acele măsuri odată ce trece criza.

Nu este nevoie să căutăm prea mult pentru a găsi cazuri concrete – și uneori absurde – în ultimele săptămâni în care autoritățile legale din SUA au depășit cu mult ceea ce este rezonabil sau constituțional, impunând reglementări și amenzi pentru comportamente care nu prezintă cel mai mic risc pentru nimeni. Luați în considerare, de exemplu, amenzile și arestările la nivelul activiștilor pro-viață care se roagă sau consiliază femeile în afara clinicilor de avort, uneori pentru „încălcarea” ordinelor de ședere la domiciliu, care încă nu erau în vigoare! Și cine suntem noi să facem aceste observații înfiorătoare ale unui birocrat al Organizației Mondiale a Sănătății care sugerează cu calm că autoritățile ar trebui să „meargă și să caute în familii pentru a găsi acei oameni care ar putea fi bolnavi și să îi îndepărteze și să îi izoleze”?

În ultimii ani, partizanii pro-viață și pro-familie au experimentat de pielea lor ce se întâmplă atunci când tehnicienii anti-viață și anti-familie dezvoltă și controlează tehnologiile care le guvernează viața. Giganții mediei sociale au impus coduri de vorbire pe care utilizatorii trebuie să le respecte, altfel riscă a fi interziși. Infracțiunile care merită pedeapsă pot fi la fel de fundamentale, precum afirmarea publică a faptului că sexul este determinat biologic. Avem motive întemeiate să fim îngrijorați pentru că tehnocrații și autoritățile guvernamentale  vor folosi pandemia coronavirusului ca oportunitate de a acapara o putere mai mare.

Ar trebui să ne îngrijoreze faptul că oameni precum Bill Gates par adesea optimiști cu privire la problemele etice prezentate de utilizarea noilor tehnologii pentru a urmări comportamentele și mișcările cetățenilor, în mod evident pentru un bine mai mare. Și nu trebuie să privim departe pentru a găsi politicieni globaliști care arată admirație pentru ceea ce China este în stare să „îndeplinească” datorită structurii sale de putere autoritară. Fiind atenți la implicațiile modului în care coronavirusul ar putea fi folosit pentru a eroda drepturile de confidențialitate – pe termen lung în detrimentul libertății religioase și a cauzei pro-viață și pro-familie – nu este o conspirație; este doar bun simț.

Din nou, unele măsuri extraordinare pot fi justificate temporar pentru a salva vieți. Virtutea civică cere o înțelegere responsabilă a măsurilor rezonabile care contribuie la binele comun. Dar trebuie să purtăm conversații dure acum despre limitele constituționale și morale și cum să monitorizăm retragerea acestor măsuri în momentul în care criza a trecut.

Suntem oameni ai Învierii

 Desigur, așa cum am subliniat acum câteva săptămâni, există și multe vești bune în mijlocul crizei. Recent, Texas a interzis temporar toate avorturile în timpul crizei coronavirusului, pe bună dreptate scoțând avortul din lista serviciilor „esențiale”. Desigur, Planned Parenthood a lansat imediat un apel legal de urgență împotriva acestei decizii. Dar până acum, instanțele au fost de partea Texas-ului. Avem motive să sperăm că Curtea Supremă va reafirma și deciziile instanței inferioare și politica statului. Între timp, este foarte probabil ca viața a nenumărați bebeluși să fie salvată, deoarece mamele lor au posibilitatea de a regândi o decizie adesea pripită, din frică sau sub presiunea partenerilor care nu le susțin.

Această pandemie este tragică, duce la pierderea vieții. Dar Dumnezeu este un mare Dumnezeu care poate scoate binele din astfel de momente. Într-adevăr, permiteți-mi să fiu clar. Nimic din ceea ce am scris în acest articol nu ar trebui luat ca pledoarie pentru teamă sau  lipsă de speranță sau chiar suspiciune excesivă. Este fiersc ca diverse puteri – unele controlate sau răuvoitoare – să folosească această criză în avantajul lor, promovând agende care amenință familiile noastre, demnitatea inerentă a persoanei umane și libertatea religioasă. Cu toate acestea, așa cum o spune o campanie recentă a laicilor catolici, „Suntem oameni ai Învierii”. Și ca oameni ai Învierii, poziția noastră implicită este una de speranță, pentru că știm că, indiferent de încercările și necazurile pe care trebuie să le îndurăm, Hristos a obținut deja victoria.

După cum o spune tradiționalul salut de Paște: „Khristós Anésti! Alithós Anésti! ” (Hristos a Înviat! Adevărat a Înviat!).