Un răspuns față de Isus Cristos
|Indulgență plenară la Marșul pentru Viață 2018 din Washington
Cât de important este Marșul pentru Viață pentru Biserica Catolică din SUA se poate vedea din acest decret episcopal: doi episcopi, dintre care un Cardinal, ofera indulgență plenară credincioșilor care vor participa la Marșul pentru Viață 2018 din Washington – au anunțat Cardinalul Donald Wuerl din Washginton si Episcopul diecezei învecinate de Arlington !!
SUA este o țară cu câțiva pași înaintea țării noastre, nu numai în civilizație, cultură dar și în victoriile împăratului acestei lumi. Iar Biserica Catolică a devenit din acest motiv extrem de angajată în apărarea vieții, vigilentă față de atacurile la adresa ei și generoasă în participarea și încurajarea acțiunilor precum este Marșul anual pentru Viață din Washington DC unde participă personalități proeminente ale lumii ecleziale și politice. Acordarea indulgenței plenare în anul 2018 – gest inedit – este doar un element din strategia de activism pro-life a Bisericii catolice din SUA.
Indulgența este o cale de a scurta timpul petrecut în purgatoriu pentru sine însuși sau pentru un suflet care deja a murit. Purgatoriul este starea în care se află sufletele în timp ce sunt purificate pentru a intra în Cer. „Pentru ca încercarea credinței voastre, cu mult mai scumpă decat aurul care piere, și care totuși este încercat prin foc, sa aibă ca urmare lauda, slava și cinstea, la arătarea lui Isus” 1 Pt.1.7. Iar Catehismul Bisericii catolice (CCC 1030) afirmă:
”Cei care mor în harul şi prietenia lui Dumnezeu, dar imperfect purificaţi, deşi sunt siguri de mântuirea veşnică, suferă după moarte o purificare ca să dobândească sfinţenia necesară pentru a intra în bucuria cerului.
Biserica numeşte Purgator această purificare finală a celor aleşi, care este cu totul deosebită de pedeapsa celor osândiţi. Biserica a formulat învăţătura de credinţă despre Purgator mai ales la Conciliile din Florenţa[1] şi din Trento[2]. Tradiţia Bisericii, făcând referinţă la anumite texte din Scriptură[3], vorbeşte despre un foc purificator.”
În scrisoarea către ceilalți episcopi cei doi episcopi au scris: ”Aducem acestea la cunoștința Dvs cu speranța că veți împărtăși această informație celor care sunt încredințați grijii Dvs. pastorale și care vor călători la Washington DC pentru a participa la activitățile Marșului pentru Viață din luna ianuarie (2018).” Aceste activități vor avea loc în Arhidieceza de Washington, care cuprinde întregul District de Columbia, părți din Maryland și Dieceza de Arlington din Virginia de Nord.
”Tradiția ne învață că indulgența poate fi anexată diferitelor activități ale devoțiunii private și publice” scrie în The Handbook of Indulgences (Manualul indulgențelor): Norms and Grants (publicată în 1986). ”De aceea astfel de lucrări de caritate sau ispășire cărora se cuvine să le oferim o mai mare importanță în timpurile noastre pot fi îmbogățite cu o indulgență.”
”Credincioșii creștini care sunt cu adevărat ispășitori și determinați de iubire pot obține o indulgență plenară dacă iau parte la celebrările sacre, împreună cu mulțimea de oameni, în decursul evenimentului anual care se numește Marșul pentru Viață”, scriu episcopii.
Trebuie îndeplinite condițiile normale ale indulgenței plenare pentru a obține indulgența oferită la Marșul pentru Viață. Cei care doresc s-o obțină, trebuie să fie detașați de păcat (să nu-l dorească). Trebuie să facă o confesiune sacramentală, să primească sfânta împărtășanie și să se roage la intenția Papei în cadrul a opt zile din jurul evenimentului.
Părintele Frank Pavone (în imagine), Director Național la Priests for Life, a spus ”Sunt încântat de oferta indulgenței plenare cu ocazia Marșului pentru Viață!”
”Oportunitatea de a câștiga indulgența reflectă faptul că cei care mărșăluiesc pentru viață fac o jertfă motivată de iubire față de aproapele lor nenăscut”, a explicat părintele Pavone. ”Mai mult, asta reflectă faptul că mișcarea pro-life nu este doar un răspuns față de Roe vs Wade; ci este un răspuns față de Isus Cristos.”
[1] Cf. DS 1304.
[2] Cf. DS 1820; 1580.
[3] De ex. 1 Cor 3, 15; 1 Pt 1, 7.