Pontificatul Papei Benedict al XVI-lea – o moștenire uriașă pro-life. Partea I
|Un Papă al vieții
De la începutul Pontificatului său, Papa Benedict al XVI-lea și-a folosit rolul său de papă pentru a accentua dreptul la viață și a combate ‘plaga’ avortului, afirmând că ‘nu există așa-numitul ‘omor nesemnificativ’. La primul său botez în calitate de papă, a folosit oportunitatea pentru a ataca ‘cultura morții’ și sexualitatea ‘iresponsabilă’ care o determină.
“În ceea ce privește dreptul la viață, trebuie să denunțăm larg răspândita violare a acestuia în societatea noastră” a spus Benedict al XVI-lea în 2007 într-un mesaj pentru Ziua Mondială a Păcii, un eveniment pe care l-a folosit special pentru apărarea vieții.
“Cum e posibil ca cel mai miraculos și sacru loc uman – pântecele – să devină un loc de violență de nedescris?”, s-a plâns la Ziua Mondială a Tineretului în anul următor.
Respectul pentru viață este formulat regulat în intențiile sale de rugăciune lunară și a animat călătoriile sale în străinătate.
Prima sa vizită în America Latină a început-o recomandând excomunicarea politicienilor pro-avort și în timpul unui discurs puternic în Austria, a îndemnat conducătorii politici “să nu permită ca copiii să fie considerați precum un fel de boală”.
În enciclica sa Caritas in Veritate, Benedict a condamnat pasional avortul ca fiind un “flagel tragic și amplu răspândit”, punându-l în legătură cu “programarea eugenică a nașterilor” și cu “mentalitatea pro-eutanasie” care consideră că anumite vieți “nu mai merită trăite”. La prima lor întâlnire i-a dăruit lui Barack Obama un exemplar din enciclică și directivele Vaticanului împotriva cercetării embrionare și a contracepției.
De-alungul discursurilor și învățăturilor sale, Papa Benedict al XVI-lea a identificat în mod semnificativ dreptul la viață ca fiind o valoare “non-negociabilă”, deseori alături de protecția căsătoriei și a drepturilor parentale și a celor de conștiință.
“În ceea ce privește grija Bisericii Catolice, accentul principal al intervențiilor ei în arena publică este protecția și promovarea demnității persoanei”, a spus la Petrecerea Poporului European în 2006, indicând înainte de toate “protecția vieții în toate fazele ei.”
A încurajat apărătorii vieții să promoveze viața în politică.
Benedict al XVI-lea a demonstrat în anii săi de papă că este el însuși un prieten al apărătorilor vieții și un lider crucial al mișcării internaționale de apărare a vieții.
A sprijinit grupări și marșuri pro-life în mod public în jurul lumii, inclusiv în SUA, Franța, Italia și Belgia.
“Cât de multe vieți umane ați salvat voi de la moarte!” A spus Mișcării pentru Viață din Italia în 2008. “Continuați mai departe pe acest drum și nu vă fie frică, astfel încât zâmbetul vieții să triumfe pe buzele tuturor copiilor și mamelor lor.”
În 2010 a găzduit o veghe de rugăciune pentru viață fără precedent la Bazilica Sf. Petru pentru deschiderea anului liturgic, ținut împreună cu mii de alte evenimente similare în parohii și dieceze. La veghe a mulțumit special celor care “s-au dedicat să întâmpine și să protejeze viața umană.. în special în zilele și în fazele sale timpurii.”
Moartea sa a provocat o revărsare de apreciere din partea mișcării pro-life.
Papa German de asemenea a arătat cea mai profundă grijă pentru viață cu multele sale intervenții personale în dezbateri politice despre avort și eutanasie, în special în lumea catolică.
A recomandat o campanie pentru retragerea finanțării promovării avortului în UE în 2013, denunțând legislația pro-avort în Mexico City și a susținut apărătorii vieții când au făcut adunări publice împotriva acesteia.
Papa Benedict al XVI-lea a felicitat guvernul din Nicaragua în 2007 pentru interzicerea tuturor avorturilor și mai târziu a lăudat Malta pentru același lucru.
Atunci când Luxemburg a dezbătut un proiect de lege pentru legalizarea eutanasiei, a condamnat legislația rea, chemând țara predominant catolică “să reafirme măreția și caracterul inviolabil al vieții umane.”
În opoziție cu succesorul său, Benedict nu iubește politicienii pro-avort – ceea ce a descoperit Nancy Pelosi atunci când a stânjenit-o în mod public printr-o dojană neobișnuit de fermă.
Doar cu câteva zile înainte de alegerile prezidențiale în Brazilia din 2010 a țintise clar Partidul Muncii al țării și pe candidatul prezidențial Dilma Rousseff într-o cuvântare, îndemnând episcopii brazilieni să ia atitudine împotriva avortului. A condamnat răspicat “proiectele politice” care “contemplă dezincriminarea avortului”, cum a fost cel al Partidului Muncii și al lui Rousseff.
O declarație aprobată anterior ca papă a declarat legislația pro-avort a ca fiind incompatibilă cu participarea la euharistie”.
Opoziția lui Benedict față de făuritorii de legi catolici disidenți, de fapt, a premers papalității sale. În calitate de conducător al doctrinei Vaticanului pe termen lung sub Sf. Papă Ioan Paul al II-lea, Cardinalul Joseph Ratzinger, viitorul Benedict al XVI-lea, a legiferat că oficialitățile publice au “o obligație gravă și clară” de a rezista în fața “oricărei legi care atacă viața umană.”
“Pentru ei, ca și pentru orice catolic, promovarea sau votarea pentru aceste legi este imposibilă”, a declarat.
Într-un memoriu către episcopii Statelor Unite înaintea alegerilor din 2004, cardinalul a adăugat că sprijinirea“ avortului permisiv și a legilor eutanasiei” pretinde refuzul împărtășaniei, deși acest mesaj a fost suprimat de către acum discreditatul fost Cardinal Theodore McCarrick și de Arhiepiscopul de atunci Wilton Gregory, conducătorul actual al Arhidiecezei de Washington numit de Papa Francisc.
Astfel Papa Benedict al XVI-lea a transformat promovarea vieții și combaterea flagelului avortului într-o temă centrală a pontificatului său
Sursa: LifeSiteNews